Sunday, January 1, 2012

Happy new year 2012

MasyaALLAH cepatnya masa berlalu. Terasa baru semalam menyambut tahun baru 2011. Walhal, semalam tahun 2011 melabuhkan tirainya dan hari ini hari pertama ditahun baru 2012. Tahun 2011 banyak membawa pengalaman berharga. Suka dan duka. Tawa dan Tangis. Senyum dan gundah. Semua ada. Banyak penyesalan yang sudah tentu tidak dapat diulang dan diubah lagi. Namun, semua yang baik mahupun yang buruk itulah yang banyak mengajar tentang erti kehidupan. Syukur dipanjatkan pada Ilahi kerana masih diberi nikmat umur untuk merasai kehadiran tahun 2012. Semoga tahun 2012 ini akan membawa seribu satu kebaikan, senantiasa berada di bawah redha dan hidayah dari ALLAH yang maha esa dan dapat menjadi seorang muslimah yang lebih matang dari segala segi. Ameen.

Sesungguhnya, nikmat yang Allah berikan sepanjang tahun 2011 sangat la banyak dan tidak terhingga. Syukur Alhamdullillah. Walaupun diri ini serba kekurangan dari segala segi namun rahmat dari-Nya sentiasa berkunjung tiba. Sesungguhnya Dia lah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Semoga 2012 membawa lebih banyak rahmat dan hidayah dari-Nya.


"You knock, He opens. You attend, He welcomes. You ask, He gives. You sin, He tests, You repent, He forgives. You sin again. He forgives again. You cry, He listens. Everything you do, is about you; and everything He does, is about you. So which of Allah’s favours will you deny?” [Quran Surah Al-Rahman 55:13]

1 comment:

  1. This post is really a piece of work. Thank you for this informative content.
    Essay Writing

    ReplyDelete